The best Side of ریزش مو و درمان

Wiki Article

برخی از مدل‌های مو مانند موی دم اسبی، انواع مدل بافت مانند بافت‌های آفریقایی یا هر مدل دیگری که موجب کشیده شدن تارهای موی شما می‌شود، ریزش مو را افزایش می‌دهد. فشار و کششی که در اثر مدل موهای عجیب و آزاردهنده به تارها وارد می‌گردد، باعث جدا شدن موها از ریشه می‌شود.

درمان ریزش موی هورمونی مردانه هم معمولا به روش‌های زیر انجام می‌شود:

در صورتی که بررسیهای آزمایشگاهی طبیعی باشد، درمان مانند طاسی آندروژنیک مردانه است. با این تفاوت که در اینجا می‌توان از داروهای آنتی‌آندروژنیک سیستمیک استفاده کرد.

کلیه حقوق محفوظ و مربوط به سایت الو دکتر است و بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است. میزبانی شده در سرور اختصاصی ایران سرورستاپ

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز چه زمانی است؟

هرچه ریزش موی ارثی در سنین پائینتر رخ دهد شدت آن بیشتر شده  و سریعتر رخ می دهد.

وی ادامه داد: یکی از علت های مهم ریزش مو در خانم ها (حتی در سنین پایین تر) ریزش مو با الگوی مردانه است. در ریزش موی خانم ها، ابتدا مسائل هورمونی و تخمدان ها و وجود کیست های تخمدان ها بررسی می شود و اگر این موارد نرمال بودند، این ریزش مو؛ در دسته بندی ریزش با الگوی مردانه قرار می گیرد.

برای تغذیه مناسب ریش‌های صورت به‌منظور جلوگیری از ریزش ریش و سبیل، باید از یک اسکراب لایه‌بردار مناسب استفاده کرد.

جهت توضیحات بیشتر در مورد درمان ریزش سکه ای مو میتوانید به مقاله ” درمان ریزش سکه ای ریش و مو در طب سنتی ” مراجعه کنید.

هورمون‌های تاثیرگذار بر ریزش مو ریزش مو بعلت مشکلات هورمونی بیشتر ناشی از اختلال در هورمون آندروژن است که هورمونی مردانه است.

سوزان بارد، پزشک و متخصص پوست در نیویورک توضیح می‌دهد که در حالی که «نتایج برای هر دو دارو بسیار قابل پیش‌بینی است»، برخی عوارض جانبی ایجاد می‌شوند که می‌تواند شامل تحریکات پوستی و سردرد با ماینوکسیدیل، و کاهش میل جنسی یا اختلال عملکرد جنسی با فیناستراید باشد.

کم کاری و پرکاری تیروئید: تیروئید کم کار و پرکار به علت کاهش یا افزایش در تولید هورمون‌های تیروئید باعث ریزش موی هورمونی خواهند شد.

از آنجایی‌که داروی فیناستراید دارویی برای حل مشکلات پروستات در مردان است، مصرف آن برای خانم‌ها ممکن است باعث بروز برخی مشکلات هورمونی شود. مصرف این دارو به‌خصوص برای خانم‌های باردار یا افرادی که در سنین بارداری قرار دارند، اکیدا ممنوع است.

ریزش مو در هر قسمتی از بدن می‌تواند اتفاق بیوفتد. طبیعتا موهای صورت یعنی ریش و سبیل هم می‌تواند دچار مشکل ریزش مو شود. ریزش ریش علائم و علل مختلفی دارد که بسیار زا آنها با ریزش مو به‌طورکلی یکی است. یعنی همان عللی که باعث ریزش مو می‌شوند باعث ریزش موی صورت هم می‌شوند. البته به این نکته دقت کنید که این ریزش بخشی از یک فرایند طبیعی است و تنها زمانی باید نگران آن باشید که ریش با یک الگوی خاصی شروع به ریزش کند یا ریزش شدید باشد. روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد که مجددا اشتراکات زیادی با ریزش به به‌صورت‌کلی دارد. از روش‌های درمان دارویی گرفته تا پمادها و سرم‌های مختلف و روش‌های خانگی و طب سنتی. در این میان روش‌های جدیدتری مانند نوردرمانی و مزوتراپی هم در درمان ریزش مو بسیار مفید هستند. روش دیگری که احتمالا برای شما آشناست، کاشت است. کاشت ریش هم مانند کاشت درمان خانگی ریزش مو موی سر است و از نظر ماهیت تفاوتی با هم ندارند.

Report this wiki page