An Unbiased View of بیماری خود ایمنی چیست

Wiki Article

فاگوسیت‌ها و لنفوسیت‌های کشنده نیز با استفاده از ویژگی‌های عمومی عوامل خارجی، آن‌ها را شناسایی کرده و نابود می‌کنند، این سلول‌ها هم به صورت غیر اختصاصی از بدن دفاع می‌کنند.

عفونت شدیدی که وارد جریان خون شده و باعث رخ‌دادن شوک سپتیک می‌شود.

وعده غذایی یا میان وعده‌ی دارای کربوهیدرات بیش از حد معمول

برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که فشار خون پایین ژنتیکی است. اگر والدین شما فشار خون پایینی داشته باشند، این امکان وجود دارد که شما این اختلال را از آنها به ارث ببرید.

با این حال، آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها موثر نیستند.

این داروها بسته به سرعت عملکرد انسولین و مدت زمان ماندگاری اثرات آن در بدن متفاوت هستند. هدف انسولین، تقلید نحوه تولید انسولین بدن در طول روز در رابطه با انرژی دریافتی است تا بتواند علائم دیابت را کاهش دهد.

بیماری‌های عفونی در بدن توسط باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و سایر پاتوژن‌ها ایجاد می‌شوند. پاتوژن‌ها سلول‌ها و ارگانیسم‌های کوچکی هستند که معمولا به وسیله سرفه، عطسه یا تماس‌های بدنی بین افراد انتقال می‌یابند، همچنین گاهی این عوامل بیماری‌زا با آلودگی‌ آب‌های آشامیدنی، انتقال خون و مایعات بدنی نیز از فرد به فرد دیگر سرایت می‌کنند.

سلول‌های بنیادی در درمان ناباروروی زنان و مردان: هر آنچه لازم است بدانید! مطالعه بیشتر »

در ایمنی غیرفعال بدن آنتی‌بادی را از طریق مادر یا توسط تزریق آنتی‌بادی خارجی یا دارویی دریافت می‌کند و سیستم ایمنی خود نیاز به تولید آنتی‌بادی ندارد.

اگر فشار خونتان به طور ناگهانی کاهش پیدا کرد یا این که به طور قابل‌توجهی کمتر از حد معمول بود، باید به دنبال درمان آن باشید. درصورتی‌که پزشک عمومی تشخیص داد که افت فشار خون به علت مشکلات قلبی است، باید به متخصص قلب مراجعه کنید و اگر تشخیص داد که این وضعیت ناشی از مشکلات هورمونی است، باید بیماری خود ایمنی خیراندیش توسط دکتر داخلی ویزیت شوید.

الکترولیت ها مواد معدنی موجود در خون هستند که حامل بار الکتریکی اند.

همچنین بخوانید:  تیروئید: انواع، درمان، آزمایش تیروئید / علائم تیروئید پرکار و کم کار

بیماری های خودایمنی می تواند بر گروه‌های خاصی از افراد بیشتر تأثیر بگذارد: ما می‌دانیم که برخی از گروه‌های دارای مردم احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های خود ایمنی هستند.

سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون: این سیستم مسئول کنترل حجم خون و فشارخون است.

Report this wiki page